-

Îți place scorțișoara? Motive pentru care NU trebuie să o consumi prea des

Scorțișoară nu provoacă de obicei probleme de sănătate atunci când este consumată în cantitate moderată în alimente.


Pe de altă parte, are ingrediente active care pot provoca efecte secundare, în special în forme concentrate. Unii oameni sunt sensibili la uleiul esențial de scorțișoară, dar cea mai mare îngrijorare provine dintr-un ingredient diferit.

Scorțișoară conține în mod natural o substanță numită cumarină, care poate provoca leziuni hepatice.

Reacțiile adverse la scorțișoară nu au fost raportate în doze de până la 6 grame pe zi.

Cu toate acestea, unele efecte secundare sunt posibile. Uleiul de scorțișoară poate provoca o senzație de arsură atunci când este aplicat direct pe piele. Bomboanele și gumele care conțin scorțișoară în cantitate mare pot irita țesuturile din gură. Dacă sunteți sensibil la cumarină și consumați prea multă scorțișoară care are un nivel ridicat din această substanță, poate provoca afecțiuni hepatice sau poate face starea dumneavoastră mai proastă dacă aveți deja probleme cu ficatul. (PM)

Si in cazul consumului de scortisoara, de altfel un condiment extrem de sanatos, cuvantul cheie este moderatia.

Scortisoara este extrem de populara la nivel mondial si multe studii au demonstrat beneficiile extraordinare pe care le are asupra sanatatii, inclusic reducerea riscului de diabet, cancer si boli ale inimii.

Exista doua tipuri cunoscute de scortisoara:

– Cassia, denumita scortisoara obisnuita, este cea mai folosita;

– Ceylon, denumita si “scortisoara autentica”, are o aroma mai dulce si este mai deschisa la culoare decat scortisoara Cassia.

Cea care se gaseste cu predominanta in comert este varietatea mai ieftina, scortisoara Cassia. Iar un consum ridicat din acest sortiment poate cauza probleme de sanatate din cauza cantitatii ridicate de cumarina, o toxina naturala cu potential nociv pentru ficat daca este ingerata in cantitati mari. Iata efectele secundare ale unui consum exagerat de scortisoara Cassia.

1. Raneste ficatul

Scortisoara obisnuita contine in jur de 5mg de cumarina per 2 linguri (2g) de produs, in vreme ce varianta Ceylon contine un nivel nedetectabil sau doar urme de cumarina.

Limita zilnica maxima recomandata este de (0.1 mg/kg) in functie de greutatea corporala, sau 5mg pe zi in cazul unei persoane de 50kg. Mai exact, 1 lingura, 1 ½ jumate de scortisoara Cassia pe zi.

Citeste continuarea pe SFATULPARINTILOR. RO.

Articole înrudite