Ce face Parlamentul European pentru protectia consumatorilor
Articol de Valentin Marin, 22 Martie 2024, 13:45
După treizeci de ani de la instaurarea pieței unice, Parlamentul a adoptat măsuri pentru revizuirea regulilor de protecție a consumatorilor, adaptându-le la cerințele epocii digitale și ale tranziției către sustenabilitate.
Prioritară este protecția consumatorilor în context global: garantarea siguranței importurilor și protejarea consumatorilor din UE împotriva practicilor neloiale folosite de operatorii din afara UE, prin supravegherea pieței și printr-o cooperare mai strânsă cu autoritățile relevante din țările partenere ale UE.
Printre cele mai recente schimbări se numără noile reglementări incluse în Actul legislativ privind piețele digitale, în Actul legislativ privind serviciile digitale și în inițiative precum standardizarea încărcătoarelor pentru dispozitivele electronice mobile.
Parlamentul European și Consiliul au ajuns la un acord cu privire la reglementări revizuite referitoare la siguranța produselor și la creditele de consum, având ca scop îmbunătățirea protecției consumatorilor și a calității vieții cetățenilor Uniunii Europene, atât în mediul online, cât și offline.