Construcția podului care va lega România de Republica Moldova începe în 26 aprilie
Autoritățile române și moldovene vor da startul oficial lucrărilor la podul rutier peste Prut, la Ungheni, în data de 26 aprilie. Evenimentul marchează începutul unui proiect de infrastructură strategică, menit să îmbunătățească conectivitatea rutieră dintre România și Republica Moldova.

Articol de Petruț Mazilu, 09 Aprilie 2025, 15:26
Podul rutier de la Ungheni - Golăeşti va fi parte din Autostrada Unirii (A8).
Radio Moldova a informat, luni, că viitorul pod se va numi întocmai 'Podul de Flori', amintind de evenimentul din 1990, când românii şi moldovenii s-au reunit simbolic pe malurile Prutului.
Acesta va avea patru benzi de circulaţie, câte două pe sens, şi trotuare pietonale.
Lungimea totală va fi de 261 de metri, iar lăţimea va ajunge la 13 metri în prima etapă, urmând să crească la 24,25 metri în etapa a doua.
Proiectul include şi construcţia unui punct de trecere a frontierei, dotat cu facilităţi pentru control amănunţit, parcări pentru TIR-uri şi autoturisme, precum şi un drum de legătură de aproximativ 1 km.
'Podul de Flori' face parte din proiectul strategic al Autostrăzii Unirii A8, care va lega Târgu Mureş - Iaşi - Ungheni de frontiera cu Republica Moldova, interconectându-se cu Drumul Naţional R1 Chişinău - Ungheni.
Potrivit autorităţilor moldovene, traficul rutier va putea fi deschis provizoriu pe pod din toamna anului 2026, în timp ce finalizarea Autostrăzii Unirii este estimată pentru perioada 2029-2030.