Majoritatea românilor returnează ambalajele cu garanţie
Aproximativ 70% dintre români declară că returnează toate ambalajele marcate cu simbolul SGR, în timp ce 19% returnează doar o parte dintre acestea, potrivit unui studiu derulat de Reveal Marketing Research, dat marţi publicităţii.
18 Iunie 2024, 12:27
Conform sursei citate, 39% dintre români au adoptat acest comportament pentru a evita să piardă banii plătiţi pe garanţie.
'Doar 45% dintre români sunt multumiţi de modul de funcţionare a Sistemului de Garanţie-Returnare, principala soluţie pentru îmbunătăţirea acestuia fiind considerată creşterea numărului de puncte de returnare (55%)', arată studiul.
În ceea ce priveşte adaptarea rapidă la noul Sistem de Garanţie-Returnare, şapte din zece români declară că returnează toate ambalajele cu garanţie la punctele de colectare.
Conform rezultatelor studiului realizat de Reveal Marketing Research, 70% dintre români declară că returnează toate ambalajele marcate cu simbolul SGR.
Dacă în noiembrie 2023, o treime dintre români (36%) intenţionau să returneze parţial ambalajele, în prezent 19% au adoptat acest comportament ocazional.
Studiul mai arată că doi din cinci români returnează ambalajele cu simbol SGR, fiind motivaţi în principal de recuperarea banilor plătiţi pe garanţie.
Potrivit sursei citate, această evoluţie sugerează o creştere a conştientizării şi a responsabilităţii faţă de economisire şi reciclare odată cu înaintarea în vârstă.
Referitor la motivaţia principală care stă la baza obiceiului de a returna ambalajele din SGR, se observă o creştere semnificativă de la 31% (noiembrie 2023), la 39% (iunie 2024) în rândul celor care declară că recuperarea banilor plătiţi pe garanţie reprezintă principalul imbold.
Tinerii între 25-34 ani se diferenţiază prin faptul că acordă o importanţă semnificativ mai mare recuperării garanţiei de la achiziţie (44% vs. 39% total eşantion).
Doar 45% dintre români sunt multumiţi de modul de funcţionare a Sistemului de Garanţie-Returnare, principala soluţie pentru îmbunătăţirea acestuia fiind creşterea numărului de puncte de returnare (55%)
Rezultatele studiului Reveal Marketing Research arată că ambalajele de plastic cu garanţie sunt cele mai frecvent returnate de către români (84%), urmate de ambalajele din sticlă (56%) şi de cele din metal (55%).
În funcţie de gen, bărbaţii obişnuiesc să returneze în mai mare măsură decât femeile atât ambalajele din metal (62% bărbaţi vs. 50% femei), cât şi pe cele din sticlă (61% bărbaţi vs. 53% femei).
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 5 - 10 iunie 2024 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban şi rural, utilizatori de internet.
Mărimea eşantionului a fost de 1.012 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.