Comisia Europeană: Profesorii şi elevii din România nu au suficiente competenţe digitale
Profesorii şi elevii din ţara noastră nu au suficiente competenţe digitale, iar sistemul de educaţie nu este bine racordat la cerinţele pieţei muncii.
25 Decembrie 2021, 20:03
Asta în pofida unor progrese făcute în ultimii ani - arată un raport al Comisiei Europene. Una dintre recomandările din Monitorul Educaţiei, nu doar pentru România ci pentru întreaga Uniune, este ca bunăstarea elevilor şi profesorilor să fie plasată în centrul politicilor educaţionale pentru că reprezintă o condiţie prealabilă pentru succesul învăţării pe tot parcursul vieţii.
România este prost plasată în Uniune, la digitalizare pentru că de exemplu în ce priveşte capitalul uman, suntem pe locul 26, cu un punctaj sub medie pentru majoritatea indicatorilor. Apoi, suntem pe locul 10 la conectivitate şi pe locul 25 în Uniune în ce priveşte integrarea tehnologiei digitale în activităţile întreprinderilor. La categoria ,,servicii publice digitale'' România se situează pe ultimul loc în rândul statelor membre pentru că toţi indicatorii sunt cu mult sub media Uniunii. Comisia Europeană notează că toate statele membre au înregistrat progrese în domeniul digitalizării, însă nu există o imagine de ansamblu omogenă în rândul lor în acest sens. În pofida unei anumite convergenţe, continuă să existe un decalaj mare între ţările care deţin poziţii fruntaşe şi cele cu punctajele cele mai mici. Margrethe Vestager, vicepreşedinta Comisiei pentru Europa digitală, a explicat că deşi există progrese în creşterea gradului de digitalizare şi de competitivitate, e nevoie de investiţii esenţiale prin intermediul Mecanismului de Redresare şi Rezilienţă.
RADOR
Foto: Pixabay