Doar 42% dintre părinţii din mediul defavorizat se implică în educaţia copiilor
Peste 42% dintre părinţii din mediile defavorizate se implică doar uneori, rar sau chiar deloc în activităţile educaţionale ale copiilor, precum lectura, conform unuia dintre cele mai ample studii pe zona educaţiei timpurii, prezentat de World Vision România.
15 Februarie 2024, 16:18
În acelaşi timp, un alt aspect problematic menţionat de aproape 40% dintre părinţii copiilor preşcolari este lipsa cărţilor şi a materialelor educaţionale din grădiniţe.
Pe 15 februarie este celebrată Ziua Naţională a Lecturii, însă în zona rurală această zi este mai degrabă un prilej de conştientizare a situaţiei triste în care se află cele mai multe şcoli şi grădiniţe.
Conform unui sondaj World Vision România din 2023, în România rurală, 6 din 10 şcoli nu au o bibliotecă.
La această statistică, se adaugă şi cazurile în care biblioteca există, dar este închisă sau pur şi simplu nu este dotată cu cele mai multe cărţi prevăzute în programa şcolară.
6 din 10 profesori confirmă situaţia, declarând că şcolile nu le oferă cărţi actualizate şi interesante cu ajutorul cărora să poată face procesul de învăţare al elevilor mai atractiv.
Pe lângă o modalitate simplă de consolidare a relaţiei părinte - copil, lectura timpurie oferă o multitudine de beneficii în evoluţia mentală şi emoţională a celor mici.
Cititul cu voce tare încă din primii ani de viaţă ai copilului ajută la dezvoltarea creierului şi a competenţelor lingvistice, dezvoltă capacitatea de atenţie, ascultare şi concentrare, stimulează creativitatea, ajută la construirea unei reţele bogate de cuvinte şi introduce concepte precum culori, forme, cifre şi litere într-un mod distractiv.