SMS 113, serviciul dedicat urgenţelor persoanelor cu deficienţe de auz sau vorbire
Persoanele cu deficienţe de auz sau de vorbire pot solicita ajutor în situaţii de urgenţă printr-un serviciu dedicat.
19 Ianuarie 2022, 05:08
Este vorba despre SMS 113, care le permite acestor persoane să comunice astfel cu operatorii şi dispecerii serviciului de urgenţă. Pentru a putea folosi acest serviciu care este gratuit, e necesar ca persoana să fie înscrisă într-o bază de date. Dacă o persoană din această categorie este înscrisă în baza de date a serviciului 113, în momentul apelului la numărul de urgenţă sistemul identifică automat numărul de pe care sună ca aparţinând unei persoane cu deficienţe, iar operatorul 112 va urma procedura specifică.
Locotenent-colonel Cătălin Chirca, purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale: „Prin serviciul 113, relaţionarea cu operatorul STS şi dispecerii agenţilor de intervenţie se face prin schimburi de mesaje scurte pe numărul de telefon 113, iar dacă apelantul este deja înscris în baza de date gestionarea urgenţei sale se face mult mai rapid şi mai eficient, iar acest lucru îi va ajuta pe salvatori să identifice urgenţa şi adresa unde trebuie să ajungă. Până în prezent, în baza de date a serviciului SMS 113 au fost înregistrate aproape 2.500 de persoane, iar anual zeci de urgenţe ale persoanelor din această categorie sunt preluate şi se oferă sprijinul necesar de către autorităţi.”
Persoanele cu deficienţe de auz şi/sau de vorbire se pot înscrie în baza de date a serviciului 113 prin completarea unui formular pe site-ul sts.ro sau printr-o cerere scrisă adresată Serviciului de Telecomunicaţii Speciale.
RADOR
Foto; Pixabay