Ascultă Radio Antena Satelor Live

Black Friday de România sau transformarea unui fenomen comercial într-o campanie de zi cu zi

Într-o perioadă destul de complicată din punct de vedere economic şi sanitar, România se pregăteşte cum poate de marcarea unei noi ediţii de Black Friday, sărbătoare care, însă, şi-a pierdut însemnătatea cu ajutorul heirupist al retailerilor de pe piaţa locală.

Black Friday de România sau transformarea unui fenomen comercial într-o campanie de zi cu zi

12 Noiembrie 2021, 08:15

Să nu uităm că România sărbătoreşte în fiecare zi din an şi în fiecare minut din zi 'Vinerea Neagră', indiferent că e luni, marţi, miercuri, joi... sâmbătă sau duminică.

Practic, fiecare zi a săptămânii s-a transformat de câţiva ani într-una de vineri, noteaza Agerpres.

Ediţia din acest an, stabilită arbitrar pe 12 noiembrie, aduce numeroase promoţii la sute de mii de produse din toate categoriile posibile şi imposibile, de la fashion până la locuinţe şi credite bancare.

În tot acest tumult al reducerilor se remarcă activitatea intensă derulată de către inspectorii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), care, în premieră, au propus suspendarea magazinului online al unui mare retailer de electro-IT, pentru practici neloiale faţă de stabilirea reducerilor la produsele comercializate cu ocazia Black Friday 2021.

În acelaşi timp, ANPC a înfiinţat Comandamentul Special Black Friday, care are drept scop supravegherea permanentă, 24 din 24 de ore, a ofertelor cu promoţii, din această perioadă, indiferent de domeniul de activitate.

Punct de plecare pentru un nou Black Friday în România

În acest context, o analiză realizată de compania de hosting (găzduire web) din România, MxHost, relevă faptul că aproximativ 70% dintre magazinele online nu sunt pregătite pentru a face faţă creşterilor de trafic de Black Friday, în condiţiile în care traficul magazinelor online se dublează, de regulă, dar poate creşte, în unele cazuri şi de zece ori.

Cât priveşte intenţia de cumpărare a consumatorilor în campania reducerilor, peste 50% dintre românii cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani au declarat că vor să cumpere cel puţin un produs, o pondere ridicată fiind consemnată pe segmentul de vârstă 18 - 34 de ani, potrivit unui studiu telefonic realizat în perioada 22 - 28 octombrie de Kantar România.

Dintre aceşti potenţiali cumpărători, 64,6% intenţionează să cumpere de la magazinele online, iar bugetul alocat pentru Black Friday este de până la 1.000 de lei în cazul a peste o treime dintre respondenţi, între 1.000 şi 3.000 de lei pentru 40,7%, şi peste 3.000 de lei pentru 15,8%. La nivel general, media bugetului alocat de către români pentru cumpărăturile de Black Friday sare de 2.200 de lei.

Categoriile de achiziţii cele mai căutate de respondenţi sunt: electrocasnice mici, haine, televizoare, telefoane mobile, frigidere, încălţăminte, maşini de spălat, home & deco, laptopuri, cosmetice şi aragazuri.

Foto: pixabay

Etichete : black friday
Rate mai mici pentru românii cu credite în lei, ca urmare a ajustării IRCC
Economic 01 Aprilie 2025, 14:10

Rate mai mici pentru românii cu credite în lei, ca urmare a ajustării IRCC

Persoanele care au credite în lei, calculate pe baza indicelui de referință IRCC, vor beneficia de o ușoară scădere a ratelor...

Rate mai mici pentru românii cu credite în lei, ca urmare a ajustării IRCC
Peste 260.000 de șomeri înregistrați în februarie, rata ajunge la 3,37%
Economic 28 Martie 2025, 16:35

Peste 260.000 de șomeri înregistrați în februarie, rata ajunge la 3,37%

Rata șomajului înregistrat la nivel național în luna februarie 2025 a fost de 3,37%, mai mică ca cea din luna anterioară cu...

Peste 260.000 de șomeri înregistrați în februarie, rata ajunge la 3,37%
Cheltuielile statului depășesc veniturile în primele luni din 2025. Deficitul bugetar urcă la 1,58% din PIB
Economic 26 Martie 2025, 15:25

Cheltuielile statului depășesc veniturile în primele luni din 2025. Deficitul bugetar urcă la 1,58% din PIB

Deficitul bugetar al României a ajuns la 1,58% din PIB în primele două luni din 2025, potrivit datelor publicate de...

Cheltuielile statului depășesc veniturile în primele luni din 2025. Deficitul bugetar urcă la 1,58% din PIB
Burduja: „Securitatea energetică a ţării nu este negociabilă”
Economic 25 Martie 2025, 12:51

Burduja: „Securitatea energetică a ţării nu este negociabilă”

Securitatea energetică a ţării nu este negociabilă şi susţin independenţa energetică a acestei ţări, să avem energie sigură...

Burduja: „Securitatea energetică a ţării nu este negociabilă”
Antreprenorii români pot accesa şi în 2025 o varietate de finanţări nerambursabile
Economic 24 Martie 2025, 13:43

Antreprenorii români pot accesa şi în 2025 o varietate de finanţări nerambursabile

Antreprenorii români pot accesa şi în 2025 o varietate de finanţări nerambursabile, menite să accelereze dezvoltarea...

Antreprenorii români pot accesa şi în 2025 o varietate de finanţări nerambursabile
Comenzile noi din industria prelucrătoare, pe total, au scăzut cu 3,5%, în ianuarie 2025
Economic 20 Martie 2025, 10:49

Comenzile noi din industria prelucrătoare, pe total, au scăzut cu 3,5%, în ianuarie 2025

Comenzile noi din industria prelucrătoare pe total (piaţa internă şi piaţa externă) au scăzut cu 2,8% în luna ianuarie 2025,...

Comenzile noi din industria prelucrătoare, pe total, au scăzut cu 3,5%, în ianuarie 2025
România și Ungaria, campioane la creșterea prețurilor în UE
Economic 19 Martie 2025, 12:34

România și Ungaria, campioane la creșterea prețurilor în UE

În luna februarie, România și Ungaria au înregistrat cele mai ridicate rate anuale ale inflației din Uniunea Europeană,...

România și Ungaria, campioane la creșterea prețurilor în UE
România, lider în UE la ocuparea forței de muncă la finalul anului 2024
Economic 18 Martie 2025, 12:56

România, lider în UE la ocuparea forței de muncă la finalul anului 2024

România a încheiat anul 2024 cu cea mai mică rată a locurilor de muncă vacante din Uniunea Europeană, potrivit datelor oficiale.

România, lider în UE la ocuparea forței de muncă la finalul anului 2024