Care sunt cele mai noi tendințe ale utilizării AI ȋn marketing
Marketerii care folosesc Inteligența Artificială (AI) generativă se așteaptă ca aceasta să contribuie la automatizarea multora dintre sarcinile recurente și să aibă un impact major în analiza mai rapidă a conținutului online.
Articol de Simona Lazăr, 21 Noiembrie 2023, 11:42
De asemenea, AI va crește și rapiditatea producerii de conținut media și va ajuta marketerii să își eficientizeze munca. În același timp, pentru a rămâne competitivi și relevanți ȋn piață, este foarte probabil ca skill-ul de manipulare al algoritmilor AI să trebuiască dezvoltat cu prioritate de către cei care lucrează în această industrie. Concluziile aparțin specialiștilor care au luat parte la conferința de inovare și trenduri în marketing DigiCon 2023.
AI este din ce în ce mai des folosită și pe latura de scriere de cod, domeniu care nu este tradițional inclus în resursele educaționale de marketing. Același lucru se aplică și pe partea de AI în analytics, în sensul că poate contribui la elaborarea unor previziuni și prognoze bazate pe datele despre audiență sau despre companie, la nivel intern.
„Celelalte trenduri în marketing identificate au fost integrarea tehnologiilor disruptive imersive precum AR/VR, autenticitatea în ceea ce privește comunicarea din partea influencerilor către comunitățile lor și conținutul video short form precum cel de TikTok și adopția de către cei din Generația Z a TikTok drept canal pentru research și informare prin short clips”, a declarat Andrei Tiu, fondator al agenției de marketing Marketiu și organizator al conferinței DigiCon.
Conferința DigiCon 2023, care s-a adresat exclusiv liderilor în marketing și CEO’s, a reunit specialiști dintr-un spectru larg de industrii și s-a remarcat prin calitatea conținutului prezentat de către speakeri, dar și prin oferirea posibilității de testare echipamente și experiențe VR chiar în cadrul conferinței - având în premieră noile căști VR Meta Quest 3, care au dus la un alt nivel experiența mixed reality. La fel ca anul trecut, DigiCon a oferit accesul pe bază de NFT, folosind tehnologia Blockchain, fiind astfel prima conferință de business din România ce a adoptat acest mecanism modern de ticketing.
„Ne-am bucurat de un interes peste estimarea noastră inițială din partea comunității de marketing și business, care a crescut exponențial pe măsură ce ne-am apropiat de ziua conferinței. Deja ne gândim la ediția de anul viitor, pentru care vom încerca să creștem capacitatea evenimentului pentru a primi un număr mai mare din target market păstrând calitatea, iar în ceea ce privește experiențele VR, deja avem discuții incipiente foarte interesante pentru 2024”, a adăugat Andrei Tiu.
În cadrul conferinței, s-a dezbătut impactul Inteligenței Artificiale (AI) în activitatea de zi cu zi a marketerilor, de la crearea de conținut la analiza Big Data, precum și trenduri în eCommerce, Social Media și media tradițională. Peste 200 de lideri în marketing, advertising și business din mai mult de 100 de companii și-au dat întâlnire în 20 octombrie la conferința de inovare și trenduri în marketing DigiCon 2023, organizată de agenția de promovare online Marketiu.
Organizatorii au promis noi inițiative de conectare a comunității DigiCon până la ediția din 2024 și îi invită pe toți cei ce ar vrea să fie parte din comunitatea de lideri care crează trendurile de mâine să urmărească paginile de Social media ale conferinței sau să intre în contact prin intermediul website-ului sau a adresei de Email hello[@]marketiu.ro pentru pre-înregistrări, având astfel ocazia să se afle printre primii care vor fi anunțați despre deschiderea aplicațiilor pentru anul 2024. 2value.ro