Cei mai mulţi dintre români aleg să-şi renoveze singuri propria casă
Şapte din zece români obişnuiesc să realizeze activităţi de reparaţii şi amenajare interioară în propria casă, iar principalele locuri vizate sunt bucătăria şi baia, relevă rezultatele unui studiu de specialitate.
09 Mai 2023, 14:03
Conform cercetării Reveal Marketing Research, în parteneriat cu Simth, o companie de design mobilier personalizat, se observă o tendinţă generală de creştere graduală a interesului de a efectua personal lucrări de bricolaj odată cu înaintarea în vârstă, cei mai puţin interesaţi fiind tinerii cu vârste între 18-24 ani (54%), în timp ce la polul opus sunt persoanele mature între 45-55 ani (80%).
De asemenea, videoclipurile pe YouTube (45%), site-urile magazinelor de bricolaj (40%) şi sfaturile din partea cunoscuţilor (40%) reprezintă principalele surse de informare la care apelează românii pentru a se descurca singuri cu amenajările şi renovările propriilor case.
În acelaşi timp, nouă din zece respondenţi preferă să meargă în magazinele fizice pentru a achiziţiona produsele de bricolaj de care au nevoie, iar 70% se ocupă singuri de diferite activităţi de reparaţii şi amenajări interioare în casă, principalele locuri vizate fiind bucătăria (55%) şi baia (53%).
Cei care preferă să solicite informaţii direct în magazin sunt mai degrabă persoanele mature peste 55 ani (38%) şi cei din mediul de rezidenţă rural (35% vs. 27% mediul urban), ambele categorii înregistrând scoruri mai scăzute în ceea ce priveşte utilizarea instrumentelor de informare online comparativ cu total eşantion.
Pe de altă parte, reţelele de socializare sunt menţionate în mai mare măsură de femei (30% vs. 24% bărbaţi).
Potrivit sursei citate, bărbaţii sunt mai implicaţi în desfăşurarea acestui tip de activităţi de renovare, comparativ cu femeile (79% vs. 62%).
În continuare, reparaţiile sau amenajările în curte (39%) sunt în topul preferinţelor, acestea fiind menţionate în măsură semnificativ mai mare atât de persoanele mature de peste 55 ani (47%), cât şi de către rezidenţii din mediul rural (60% vs. 26% mediul urban).
Totodată, reparaţiile şi amenajările în hol (34%), în living (31%) sau pe terasă/balcon (30%) au fost menţionate în mai mică măsură de către români.
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online, în perioada 25 aprilie - 2 mai 2023, pe un eşantion de 1.009 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1%, la un nivel de încredere de 95%.