Mașinile electrice, mai puțin căutate. Vânzările de mașini hibride sunt în creștere
În luna februarie, înmatriculările de mașini electrice au scăzut cu 34,8% față de aceeași perioadă a anului trecut, reflectând o încetinire a cererii pentru acest segment.

Articol de Petruț Mazilu, 05 Martie 2025, 13:21
Cu toate acestea, vânzările de autoturisme ecologice – care includ atât hibridele, cât și modelele plug-in hybrid – au înregistrat o creștere de 17,3%, arată datele Direcţiei Generale Permise de Conducere şi Înmatriculări (DGPCI), prelucrate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Autoturismele 'electrificate' au înregistrat o creştere a înmatriculărilor de 17,3%, în februarie faţă de aceeaşi lună din 2024, marjă în care autoturismele electrice 100% au raportat o scădere de 34,8% şi o cotă de piaţă de 6,1%,
La nivel general, în perioada de referinţă, înmatriculările de autovehicule noi au scăzut cu 1,6% faţă de luna februarie a anului 2024, însă au crescut 1,2% în comparaţie cu ianuarie 2025.
De asemenea, în cea de-a doua lună acestui an, au fost consemnate 11.778 de autoturisme noi înmatriculate, mai mult cu 5,4% faţă de intervalul similar din 2024.
Potrivit sursei citate, în ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 47,8% (+2,4%), urmat de Clasa C cu o cotă de 28,8% (+11,5%) şi Clasa B - cu o cotă de 14,1% (+21,7%).
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna februarie a acestui an, motorizările pe benzină plus mild hybrid benzină au crescut cu 8,2%, faţă de aceeaşi perioadă din 2024 şi au ajuns la o pondere de 59%. În schimb, autoturismele echipate cu motoare diesel plus mild hybrid diesel au raportat o scădere de 21,6% a înregistrărilor, cu o cotă de 13,1% din total.
Datele oficiale relevă faptul că autoturismele 'verzi', respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) deţin, în a doua lună a anului 2025, o cotă de piaţă de 27,7%, care depăşeşte cu 14,6 puncte procentuale cota deţinută de motoarele diesel (categoria diesel include şi motorizările mild hybrid diesel).
Pe segmente, autoturismele full electrice deţin o cotă de 6,1% din piaţă, în scădere de la 9,9%, cât aveau în februarie 2024, în timp ce autoturismele plug-in hybrid au înregistrat o cotă de piaţă de 5,4%, de la 4,4%.
În luna februarie a anului curent, primele trei cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring - cu 344 de unităţi şi o scădere de 23,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, Leapmotor T03 (cu 51 de exemplare) şi Tesla Model 3 (cu 45 de unităţi).
La autoturismele Plug-in, ierarhia este condusă de Volkswagen Golf - cu 71 de unităţi, apoi Ford Kuga (59) şi Toyota RAV4 - cu 34 de unităţi.
Totodată, autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc Dacia Duster (307 unităţi), după care urmează Toyota RAV4 - cu 271 de unităţi, şi Toyota Yaris Cross (167).
În cazul vehiculelor comerciale uşoare şi minibus, statistica evidenţiază o scădere de 31,6%, de la un an la altul, iar vehiculele comerciale grele şi autobuze înregistrează un recul de 29,9%, din care vehiculele comerciale grele peste 16 tone plus autotractoarele o diminuare de 27,6%.