Scădere de peste 19 % a cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul în ianuarie 2025, faţă de finele anului 2024
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut în prima lună a anului în curs faţă de decembrie 2024, ca serie brută, cu 19,4%, iar ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate a crescut cu 0,1%, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS) date joi publicităţii.

06 Martie 2025, 10:32
Declinul volumului cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna ianuarie 2025, comparativ cu luna precedentă, a fost determinat de scăderile înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-21,3%), vânzările de produse nealimentare (-20,5%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-12%).
Pe de altă parte, avansul cifrei de afaceri, ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, s-a datorat plusurilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+0,5%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,2%). Vânzările de produse nealimentare au scăzut cu 0,7%.
În ianuarie 2025, comparativ cu ianuarie 2024, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 4,1%, datorită creşterii înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+7,3%) şi la vânzările de produse nealimentare (+7%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 0,9%.
Pe serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut, pe ansamblu, cu 3,2%, datorită majorărilor consemnate la vânzările de produse nealimentare (+5,8%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+1,2%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 0,2%. AGERPRES