Sfaturi pentru perioada reducerilor de Black Friday
Este sezonul reducerilor de Black Friday, cel mai mare eveniment de shopping al anului. Deși reducerile sunt binevenite, iar tentația de a cumpăra pe grabă, cât mai mult, este mare, se recomandă consumatorilor să fie atenți înainte de a achiziționa un produs.
16 Noiembrie 2022, 14:14
Cum trebuie sa fie afișat prețul?
“Indiferent că este vorba de un magazin online sau de unul clasic, prețul trebuie întotdeauna afișat clar, lizibil, în lei și cu toate taxele incluse (TVA și alte taxe suplimentare, dacă este cazul)” precizeaza conf. univ. dr. Costel Stanciu, președintele Asociației Pro Consumatori România.
Care sunt regulile privind reducerea de preț?
Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă. Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus.
Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice:
- prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat;
- prin menţiunile „preţ nou”, „preţ vechi” lângă sumele corespunzătoare;
- prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat.
În anii anteriori, în perioada reducerilor de Black Friday, cele mai frecvente probleme au fost afișarea unor procente de reducere înșelătoare, pierderea reducerii produsului aflat în coșul online de cumpărături, afișarea incorectă a prețurilor sau impunerea realizării tranzacțiilor cu cardul printr-o anumită bancă.
În România, Black Friday a apărut pentru prima dată în 2011. În ultimii doi ani, din cauza pandemiei, vânătoarea de reduceri s-a mutat și în online.
Foto: pixabay