Televizorul ne îngrașă?
Studiul „Copiii, televiziunea și superponderabilitatea” explorează această întrebare care continuă să apară: chiar te îngrașă televizorul? Televizorul te face să mănânci mai mult și să te miști mai puțin?Pe măsură ce epidemia de obezitate continuă să crească, este televizorul responsabil pentru dezechilibrul alimentar (prea mult zahăr, prea multă grăsime) și/sau stilul de viață sedentar? Au fost analizate publicațiile științifice pe această temă. Mai întâi câteva fapteNe uităm la televizor în medie 3h30 pe zi de la vârsta de 4 ani și stă aprins timp de 5 ore.Două ore petrecute în fața televizorului înseamnă 120 până la 300, chiar și 800 de calorii mai puține cheltuite față de un copil care face 2 ore de sport. În ceea ce privește greutatea peste un an, este cu 3 până la 5 kg mai mult.În general, prevalența supraponderală și a obezității crește în țările în care copiii se uită la televizor mai mult de 3 ore pe zi.Televizorul încurajează oamenii să mănânce mai mult (și rău)Televiziunea încurajează oamenii să mănânce mai puține fructe și legume și să consume mai multe alimente bogate în energie, inclusiv băuturi dulci și gustări. Mâncatul în fața televizorului induce și o creștere a cantităților totale ingerate.Ca urmare, mâncatul în fața televizorului crește indicele de masă corporală „printr-un consum exacerbat și dezechilibrat”.Televizorul te încurajează să te miști mai puținCei mai asidui de la televizor (și orice alte medii electronice) fac mai puține exerciții și dorm mai puțin decât ceilalți (durata somnului este direct implicată în excesul de greutate). Cu alte cuvinte, timpul petrecut în fața unui ecran vine în detrimentul timpului dedicat activității fizice și somnului.În concluzie, televiziunea „determină copiii să consume alimente excesiv de nesănătoase, și reduce timpul petrecut făcând mișcare și dormit”, totul fără a le crește IQ-ul (această sursă de informații ar fi putut contribui la dezvoltarea intelectuală a copilului).Ce zici de publicitatea alimentarăTot conform acestei monografii, reclamele televizate pentru produsele alimentare contribuie la creșterea în greutate: eliminarea acestor reclame ar reduce cu 18% numărul copiilor supraponderali cu vârsta cuprinsă între 3 și 11 ani și numărul adolescenților cu 14%, între 12 și 18 ani.N-am putea într-o zi să folosim cu adevărat acest instrument media hipnotic pentru a lupta împotriva supraponderală?
23 Mai 2022, 14:12