Cinci secrete pentru a face cadoul perfect
Sfaturi pentru alegerea cadourilor. Un complicat program de calculator, care coroborează date strânse de-a lungul unui deceniu de activitate de un cunoscut psiholog american, a ajuns la un răspuns uimitor la întrebarea CUM ALEGEM CADOUL PERFECT DE CRĂCIUN.
22 Decembrie 2015, 06:16
1. Cunoaşte persoana
"Cel mai important lucru în schimbul de cadouri este să arăţi că ştii cu adevărat persoana căreia îi dăruieşti ceva şi că îţi pasă cu adevărat de bucuria pe care i-o oferi", a declarat Ryan Howell, un psiholog de la Universitatea de Stat din San Francisco.
Asta înseamnă că, în general, trebuie să adaptezi darul în conformitate cu personalitatea destinatarului. Cu alte cuvinte, cei care vor să ofere cadouri nu ar trebui să le aleagă doar bazându-se pe ceea ce le-ar plăcea lor să primească, ci mai degrabă pe ceea ce beneficiarul ar dori cu adevărat să primească.
2. Donează în numele lor
Oferirea de cadouri direct prietenilor sau pentru caritate este legată de ideea de fericire universală. Cercetarea arată că oamenii sunt mai fericiţi când fac acte de caritate. Atunci când faci un cadou cuiva în numele unui prieten creezi o buclă de feedback pozitiv, potrivit unui document de la Harvard Business School din anul 2009.
Mai mult decât atât, fericirea legată de caritate este cea mai mare atunci când oamenii dau într-un mod care favorizează conexiunea socială. Un studiu publicat în 2013 în Jurnalul Internaţional de fericire şi Dezvoltare a constatat că oamenii se simt mai fericiţi după ce dăruiesc ceva într-un mod personalizat, prin intermediul unui prieten sau al unei rude, decât după ce fac o donaţie sub anonimat.
3. Oferă cadouri realizate manual
Un cadou pompos dintr-un mall nu este întotdeauna cel mai bun. Un studiu publicat în martie 2015, în Jurnalul de Marketing, a constatat că oamenii preferă să ofere cadouri realizate manual, unicat, şi că sunt dispuşi să plătească chiar cu 20 la sută mai mult pentru un astfel de cadou.
Un alt studiu din 2009 din Journal of Consumer Research a constatat că, atunci când cineva primeşte un obiect care este moştenire de familie din generaţie în generaţie, valoarea simbolică este mai mare decât valoarea financiară.