Nivelul de testosteron poate să explice gustul pentru bunurile de lux
Ce se întâmplă dacă gustul nostru pentru bunurile de lux ar fi influențat de hormonii noștri? Aceasta sugerează un studiu internațional. Se crede că testosteronul influențează atracția către semnele exterioare ale bogăției.
31 Mai 2021, 16:01
„Dacă la 50 de ani nu ai un Rolex, ți-ai pierdut viața”. În 2009, această ieșire a lui Jacques Séguéla a provocat agitație. Un studiu publicat pe 3 iulie în Nature Communications ne poate ajuta să înțelegem mai bine gustul acestui agent de publicitate francez - și al multor alți bărbați - pentru produsele de lux.
Mașini frumoase, ceasuri de aur, cămăși cu logo, încălțăminte ... ce anume reprezintă unii reprezentanți ai sexului masculin atât de atrași de capcanele bogăției? Aceasta este întrebarea ridicată de o echipă formată din oameni de știință americani, francezi și britanici.
Pentru a răspunde, 243 de bărbați au fost invitați la un experiment de laborator. Au petrecut mai întâi un gel pe piele. Pentru jumătate dintre ei, conținea un hormon masculin, testosteronul. În restul timpului a fost un placebo. Experimentul a fost realizat atunci când circulația hormonului în organism a fost la apogeu.
Semne exterioare ale bogăției
Fiecare voluntar a fost poziționat în fața mai multor reclame, prezentând produse mai mult sau mai puțin luxoase. De fiecare dată, participanții au fost nevoiți să evalueze mărfurile pe o scară de la 1 la 10, punându-și o întrebare: această cumpărare poate îmbunătăți poziția mea socială?
Din această primă serie de teste se pare că bărbații aflați sub influența testosteronului sunt mai înclinați să cumpere mărci de lux decât alții.
"În regnul animal, testosteronul promovează agresivitatea, explică într-un comunicat de presă Colin Camerer, profesor de economie comportamentală care a participat la cercetare. Aici, agresiunea fizică este înlocuită de un echivalent consumist".
Dar încă a rămas o necunoscută: luxul poate evoca puterea sau avansarea socială. Prin urmare, oamenii de știință au încercat să afle care parametru a atras cei mai mulți bărbați expuși la un supliment de testosteron.
Statutul social contează
Pentru aceasta, a fost efectuată o a doua serie de experimente. Participanții au urmărit din nou mai multe reclame. De data aceasta, unii au insistat asupra noțiunii de putere, alții asupra luxului, în timp ce ultimii au lăudat calitățile produsului. Încă o dată, era necesar să observăm interesul binelui.
Din nou, voluntarii sub influența testosteronului au o preferință marcată pentru lux. Prin urmare, nu puterea, ci statutul social ar interesa bărbatul ...
"Bărbații petrec mult timp și energie luptându-se pentru dominație. Și noi o facem, cu excepția faptului că armele noastre sunt ceea ce purtăm, ceea ce conducem și unde trăim", spune Colin Camerer.
Oamenii de știință observă, totuși, că aceste rezultate nu vor fi neapărat valabile în toate comunitățile. Culturile care dezaprobă mai mult materialismul pot avea o atitudine oarecum diferită ...
Foto: Pixabay