Jumătate dintre români susţine că industria ospitalităţii din România reflectă parţial spiritul ospitalier românesc
Un român din doi consideră că industria ospitalităţii şi a serviciilor din România reflectă spiritul ospitalier românesc doar parţial, în timp ce 30% cred că foarte puţin sau deloc, în timp ce doar 18% apreciază că 'tradiţionala' ospitalitate românească nu este doar un mit, arată concluziile unui sondaj, realizat la nivel naţional.
05 Noiembrie 2021, 10:28
Conform cercetării efectuate de Academia de ospitalitate ohma by winsedswiss, centru licenţiat Ecole Hoteliere de Lausanne (EHL), peste jumătate dintre români (54%) au declarat că achiziţionează câte două - trei pachete turistice pe an, iar 37% cumpără un singur pachet, anual.
Conform sondajului 'Ospitalitatea la români', 10% dintre respondenţi apreciază că ospitalitatea românilor şi resursele naturale sunt factorii care îi atrag pe turişti în destinaţiile interne, 20% mizează mai degrabă pe gastronomia locală, în timp ce 14% pe tradiţii şi cultură.
De asemenea, în opinia a 29% dintre cei chestionaţi, atractivitatea destinaţiei turistice România depinde de imaginea ţării la nivel internaţional.
Cea mai importantă trăsătură de caracter identificată de către 78% dintre respondenţi ca fiind definitorie pentru ospitalitate este 'să fii primitor', relevă cercetarea de specialitate.
Întrebaţi dacă o atitudine ospitalieră este înnăscută sau se poate dobândi, 56% din totalul celor intervievaţi cred că ospitalitatea se poate învăţa, în timp ce 38% sunt de părere că simţul ospitalier este înnăscut, dar trebuie şi antrenat.
Potrivit sursei citate, cel mai însemnat criteriu după care respondenţii notează calitatea serviciilor este acela privind educaţia şi pregătirea personalului, urmat, în ordine, de profesionalismul forţei de muncă, investiţiile în turism şi infrastructura.
Pe o scală de la 1 la 5, peste trei sferturi (76%) dintre respondenţi au acordat notele 3 şi 4 românilor privind ospitalitatea, iar 68% tot notele 3 şi 4 calităţii serviciilor din turismul românesc, unde 1 reprezintă calitate slabă, iar 5 notează calitatea înaltă.
Totodată, 88% dintre cei chestionaţi susţin că termeni precum curăţenie, amabilitate, responsabilitate, bun-simţ şi calitate definesc un serviciu ospitalier excelent.
În ceea ce priveşte percepţia meseriilor industriei ospitalităţii, studiul a evidenţiat că 63% dintre cei chestionaţi oferă notele 3 şi 4 meseriei de cameristă care, în acelaşi timp, primeşte nota maximă, 5, din partea celui mai mare procent dintre toate meseriile, 17% dintre respondenţi.
În acelaşi timp, meseria de barman are o imagine foarte favorabilă pentru doar 16% dintre respondenţi, în vreme ce 72% dintre cei chestionaţi îi acordă notele 3 şi 4. Şi în cazul meseriei de ospătar, 71% dintre respondenţi oferă notele 3 şi 4.
Cât priveşte modul în care românii aleg să împărtăşească experienţele pe care le au în vacanţă, Booking.com este locul preferat pentru 19% dintre respondenţi, urmat de Facebook (14%), Google reviews (11%) şi TripAdvisor (5%).
Trei din zece români (29%) sunt de părere că atractivitatea destinaţiei turistice România depinde de imaginea ţării la nivel internaţional, iar Grecia şi Turcia sunt ţările pe care 50% dintre români le evaluează ca fiind modele ale ospitalităţii, urmate de Spania şi Elveţia.
Sondajul naţional privind percepţia românilor asupra industriei serviciilor şi a ospitalităţii din România şi a felului în care aceste servicii reflectă, în prezent, legendarul spirit ospitalier românesc a fost realizat online, pe un eşantion de 1.201 persoane, în perioada septembrie - octombrie 2021.
La studiu au participat persoane din toată ţara, 75% din respondenţi provenind din mediul urban şi mai mult de jumătate dintre aceştia (51%) aparţinând categoriei de vârstă 18 - 25 de ani, informeaza Agerpres.
Foto: pixabay