Asigurarea hranei populației planetei, din perspectiva practicilor agricole actuale
Populația urbană a crescut constant în ultimele secole. Dezvoltarea industrială a contribuit, printre altele, la urbanizare. De atunci, majoritatea populațiilor lumii trăiesc în zone urbane.
15 Februarie 2023, 12:59
Aceste teritorii urbane se extind apoi. În timp ce populația care locuiește în orașe crește, terenurile agricole s-au diminuat treptat. Iată de ce producătorii trebuie să asigure o producție profitabilă, care trebuie să răspundă nevoilor populațiilor urbane. Datorită noilor preocupări legate de consecințele asupra mediului și conștientizarea necesității de a dezvolta o agricultură mai durabilă, hrănirea populațiilor reprezintă uneori o provocare destul de mare, în special în mediile cu risc.
Distributia produselor agricole
Piața producătorilor agricoli nu se limitează nici la regiunea de la periferia producției lor. Mai multe produse sunt distribuite în toată țara sau fac parte din comerțul mondial. Trebuie să asigurăm apoi distribuția produselor agricole: cu trenul, cu camionul sau cu barca. De aceea este posibil să găsim produse alimentare care nu provin din regiunea noastră, precum fructe tropicale, cafea, ciocolată, nuci și cereale. Distribuția producției este direct legată de comerț, legile internaționale și transportul de mărfuri. Transportul este, de asemenea, o provocare, deoarece produsele trebuie să rămână proaspete pe tot parcursul călătoriei.
Exploatarea pământului și a populațiilor
Unele alimente sunt produse doar în anumite regiuni ale lumii, datorită solului și climei. Cu toate acestea, aceste alimente sunt consumate peste tot. Este cazul, de exemplu, al cafelei, ciocolatei, orezului și ceaiului. Se întâmplă ca aceste produse să provină din plantații uriașe. Aceste plantații limitează varietatea producției agricole din regiuni și reduc calitatea terenului. Mai mult, în multe cazuri, producătorii acestor alimente nu sunt plătiți suficient pentru ceea ce vând.
Comerţ echitabil
Pentru a remedia această situație, multe organizații promovează un comerț mai echitabil. Acest comerț promovează schimburi mai echitabile în care micii producători sunt plătiți în funcție de adevărata valoare a alimentelor. De asemenea, comerțul echitabil promovează agricultura durabilă.