Traficul rutier pe Valea Oltului va fi închis din 8 iulie. Rutele ocolitoare
Circulaţia pe Valea Oltului va fi închisă între 8 iulie şi 9 august, pe perioada zilei, pentru lucrări la autostrada Sibiu - Piteşti, a anunţat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, într-o conferinţă de presă desfăşurată miercuri.
05 Iulie 2024, 16:11
Rutele ocolitoare nu pot prelua traficul fără sincope în cazul închiderii circulaţiei pe Valea Oltului, astfel că exporturile României vor avea întârzieri, susţine Radu Burnete, directorul executiv al Confederaţiei Patronale Concordia.
'Este regretabil felul în care am aflat că Valea Oltului, principala arteră economică rutieră a României, se închide timp de o lună. Ar fi trebuit să avem informaţia asta la începutul anului, minimum cu 2-3 luni înainte. Care sunt consecinţele imediate pentru economie? Rutele ocolitoare nu pot prelua traficul fără sincope şi asta înseamnă că exporturile României vor avea întârzieri. Fabricile care depindeau de această arteră se vor aproviziona mai greu. Magazinele care deservesc milioane de consumatori se vor trezi că produsele nu ajung la timp. Transportatorii vor avea costuri mai mari şi o mulţime de probleme cu timpii de livrare asumaţi în contractele lor', a menţionat Radu Burnete, în comunicat.
Potrivit acestuia, dacă decizia de închidere a circulaţiei pe Valea Oltului ar fi fost comunicată din timp, 'zeci de mii de firme ar fi avut timp să se pregătească pentru acest eveniment'.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat, vineri, că impunerea de restricţii de circulaţie pe Valea Oltului este singura soluţie pentru construcţia autostrăzii Sibiu - Piteşti, măsura fiind necesară atât pentru protecţia celor din trafic, cât şi pentru încadrarea în termenul prevăzut pentru finalizarea acesteia.
'O altă soluţie decât aceasta nu există. Noi nu putem să punem în pericol viaţa celor care sunt în trafic. Acest lucru este cel mai important. E mai important decât zece autostrăzi, dacă vreţi, viaţa şi unui singur om. Şi atunci, ca să facem aceste autostrăzi, avem nevoie de aceste restricţii o lună de zile. Nenegociabil! (...) De ce acum, în luna iulie, de ce nu în septembrie sau de ce nu în octombrie, când poate disconfortul ar fi mai mic? Pentru că, în primul rând, vorbim de lucrul efectiv de 14 ore pe zi. Nu se pot face defrişări pe timp de noapte în păduri pe versanţi, fiindcă, în primul rând nu se pot, dar am pune în pericol şi viaţa celor care fac aceste defrişări şi productivitatea. Nu facem defrişări noaptea. După aceea, totuşi vorbim de o zonă de munte. În momentul în care intrăm în toamnă, în septembrie, octombrie, începe sezonul ploios. În momentul în care facem lucrări pe versanţi la 60 - 70 metri deasupra carosabilului, rişti să existe acele alunecări care oricum există şi acum şi le ştiţi cu toţii fără a avea aceste lucrări. Acestea sunt motivele pentru care cele mai bune luni sunt acestea de vară în care se poate lucra şi pe care poţi să le foloseşti la maxim', a spus Grindeanu.
El a precizat că soluţiile pe care le-a auzit în ultima perioadă nu sunt viabile, însă rămâne deschis la orice alte sugestii care ar putea reduce disconfortul celor din trafic.
Pe sectorul cuprins între km 242+600 şi km 250+000 se va institui măsura de închidere a circulaţiei rutiere zilnic în intervalul orar 06:00 - 20:00, aceasta urmând a se desfăşura pe următoarele rute ocolitoare.
Variante propuse pentru autovehiculele cu MTMA > 7,5 tone aflate în tranzit
- Pentru relaţia Bucureşti - Veştem (Sibiu) şi retur:
Bucureşti - Ploieşti - DN1A - Braşov - DN 1 - Veştem - intersecţie cu DN 7
- Pentru relaţia Piteşti - Braşov şi retur:
Piteşti - DN73 - A3 - Râşnov - Braşov
- Pentru relaţia Bucureşti - A1 Simeria (precum şi zonele de vest, centru şi nord ale ţării) şi retur:
Bucureşti - A1 - Piteşti - DN7 - Râmnicu Vâlcea - DN67 - Târgu Jiu - DN66 - Simeria - Nod Rutier Simeria A1
Totodată pentru această relaţie sunt propuse şi următoarele variante alternative:
- Bucureşti - A1 - Piteşti - DN65 - DEx12 - Craiova - DN6 - Filiaşi - DN66 - Târgu Jiu - DN66 - Simeria - Nod Rutier Simeria A1
- Bucureşti - A1 - Piteşti - DN65 - DEx12 - Craiova - DN6 - Dr. Tr. Severin - DN6 - Lugoj - A6 - Nod Rutier Lugoj A1
- Bucureşti - DN6 - Alexandria - DN6 - Craiova - DN6 - Filiaşi - DN66 - Târgu Jiu - DN66 - Simeria - Nod Rutier Simeria A1
- Bucureşti - DN6 - Alexandria - DN6 - Craiova - DN6 - Dr. Tr. Severin - DN6 - Lugoj - A6 - Nod Rutier Lugoj A1
Circulaţia vehiculelor rutiere între Râmnicu Vâlcea şi punctul de lucru de la km 242 + 600, precum şi între Sibiu/Boiţa şi punctul de lucru de la km. 250 + 000 se va desfăşura pe DN7 conform reglementărilor legale în vigoare.
Pentru autovehiculele cu MTMA < 7,5 tone pot fi utilizate ca variante de ocolire drumurile naţionale şi judeţene din proximitatea sectorului închis circulaţiei pe DN7.
În intervalele orare 7:30 - 8:00 şi 16:30 -17:00 executantul lucrărilor va ridica temporar măsura de închidere a traficului, pentru a permite tranzitarea sectorului de drum de către riveranii care lucrează în localităţile din proximitatea acestuia. Trecerea autovehiculelor se va realiza sub supravegherea constructorului, astfel încât să fie eliminat riscul apariţiei oricărui eveniment care să pună în pericol integritatea participanţilor la trafic sau a personalului implicat în desfăşurarea lucrărilor.
Pe perioada instituirii închiderii circulaţiei pe sectorul de drum menţionat mai sus, va fi permisă circulaţia autovehiculelor cu regim de circulaţie prioritară precizate la art.32 alin 2 lit. a) şi b) din OUG 195/2002, precum şi a autovehiculelor speciale de transport pacienţi. Trecerea autovehiculelor se va realiza sub supravegherea constructorului, astfel încât să fie eliminat riscul apariţiei oricărui eveniment care să pună în pericol integritatea participanţilor la trafic sau a personalului implicat în desfăşurarea lucrărilor.
Concomitent, au fost demarate acţiuni pentru permiterea accesului pe DN10, Buzău - Braşov, a autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată de până la 30 t.
De asemenea, au fost luate măsuri astfel încât pe variantele recomandate şi propuse, în toată această perioadă să nu fie instituite alte restricţii de circulaţie ce ar putea afectă fluenţa şi siguranţa circulaţiei, iar acolo unde există acestea să fie ridicate în cel mai scurt timp posibil (aşa cum este cazul restricţiei de circulaţie instituite pentru reabilitarea podului situat pe DN1 km 194+400 în zona localităţii Vlădeni, unde circulaţia se desfăşoară semaforizat şi cu piloţi de trafic pe o singură bandă în dublu sens).
Menţionăm că lucrările ce se efectuează în acest moment urmează a fi finalizate în aproximativ 2 săptămâni, continuarea lor fiind reluată după ridicarea restricţiilor de pe DN7.
Participanţii la trafic sunt rugati să urmărească indicatoarele rutiere din această zonă, şi să utilizeze şi variantele de traseu propuse pe următoarele relaţii:
- Făgăraş -DN1 - Şercaia - DN73A - Braşov şi retur
- Făgăraş - DN1 - Şercaia - DN1S - Hoghiz - DN13 - Braşov şi retur
Informaţii suplimentare precum şi actualizări ale variantelor de ocolire propuse se regăsesc AICI.