Precizări legate de emiterea documentelor pentru persoanele izolate sau în carantină
Aproape 350.000 de români sunt în prezent în izolare sau în carantină, impuse de confirmarea unor cazuri de COVID-19, iar Ministerul Sănătăţii face precizări legate de emiterea documentelor necesare în aceste situaţii.
08 Februarie 2022, 05:26
Astfel, deciziile de izolare sau carantină le iau direcţiile de sănătate publică, iar în baza acestor documente certificatele de concediu medical se pot elibera la o dată ulterioară, numai pentru luna în curs sau pentru luna anterioară, dar nu mai târziu de 30 de zile calendaristice de la încetarea perioadei de carantină sau izolare. Durata concediului medical este stabilită de DSP la cinci zile în cazul carantinei impuse ca urmare a intrării în contact cu o persoană confirmată cu coronavirus sau la revenirea în ţară dintr-un strat cu risc epidemiologic ridicat. În cazul celor izolaţi după diagnosticarea cu COVID-19, certificatul medical, eliberat de medicul curant sau de medicul de familie, prevede fie timpul petrecut în spital, fie, dacă pacientul a rămas la domiciliu, şapte zile în cazul celor nevaccinaţi şi cinci zile dacă e vorba de persoane vaccinate sau trecute prin boală în ultimele trei luni. Concediul medical se acordă şi în situaţia în care starea de sănătate a pacientului nu permite reluarea activităţii după aceste perioade stabilite legal - mai precizează Ministerul Sănătăţii.
RADOR
Foto: Pixabay