Primele trei luni ale anului, marcate de tragedii rutiere cauzate de viteză
În primele trei luni ale anului, 55 de persoane și-au pierdut viața, iar alte aproximativ 100 au fost grav rănite în urma unor accidente produse pe fondul vitezei excesive, potrivit datelor furnizate de Poliția Română.

Articol de Petruț Mazilu, 07 Aprilie 2025, 16:15
Autoritățile atrag atenția că, deși traficul este mai redus în sezonul rece, comportamentul riscant la volan — în special depășirea limitelor legale de viteză — continuă să producă tragedii pe șosele.
Cele mai multe accidente s-au produs pe drumuri naționale și în zonele unde infrastructura permite atingerea unor viteze ridicate.
În perioada 1 ianuarie - 31 martie, au avut loc 129 de accidente rutiere cauzate de viteza excesivă, ceea ce reprezintă 19,3 % din totalul accidentelor grave.
Poliția Rutieră anunță intensificarea controalelor și utilizarea mai frecventă a radarelor mobile, în încercarea de a reduce numărul accidentelor.
Începând de luni, până duminică, conform Programului Operaţiunilor Europene 2025 al Organizaţiei Poliţiilor Rutiere din Europa (ROADPOL), va fi desfăşurată acţiunea Speed, destinată verificării respectării regimului legal de viteză şi prevenirii evenimentelor rutiere cauzate de viteza excesivă.
Miercuri, în intervalul orar 00:00 - 24:00, se va desfăşura operaţiunea Speed Marathon pentru combaterea încălcării normelor legale privind viteza de deplasare, precizează IGPR.
Poliţiştii rutieri vor acţiona cu prioritate pentru depistarea celor care depăşesc viteza legală, folosind toate echipamentele de supraveghere a traficului rutier şi măsurarea vitezei de deplasare a autovehiculelor din dotarea Poliţiei Române.
În România, viteza maximă admisă în localităţi este de 50 sau 70 km/h, cu acordul administratorului drumului public, respectiv 90/100 km/h în afara localităţilor, 120 km/h pe drumurile expres şi 130 km/h pe autostrăzi.
Sistemul E-SIGUR este operaţional la nivelul întregii ţări. Radarele sunt amplasate în zonele cu risc rutier, înregistrările fiind ulterior analizate.
Abaterile sunt sancţionate potrivit legii, după identificarea conducătorului auto. Procesul-verbal este comunicat la domiciliul acestuia, fără a fi necesară oprirea în trafic.
Acest sistem presupune monitorizarea traficului rutier prin colectarea de date cu ajutorul dispozitivele radar, tip pistol, din dotarea structurilor de Poliţie Rutieră.
Radarele de tip TruCAM II sunt amplasate în afara părţii carosabile, montate pe trepied, la loc vizibil.