JURNALUL.RO - Cum este influenţat creierul copiilor care învaţă a doua limbă
Expunerea timpurie la sunetele unei limbi influenţează modul în care creierul procesează, mai târziu, sunetele altei limbi. Astfel, în primul an de viaţă, creierul este foarte atent şi stochează o mulţime de informaţii, fiind stabilite reprezentări neuronale ale sunetelor auzite, conform unui studiu publicat în Nature Communications.
07 Decembrie 2015, 08:07
Pentru această cercetare, oameni de ştiinţă canadieni au studiat 43 copii, cu vârste cuprinse între 10 şi 17 ani, vorbitori de franceză, dintre care unii au auzit sau au vorbit când erau foarte mici limba chineză. Ei au fost împărţiţi în trei subgrupuri şi li s-a cerut să asculte înregistrări de pseudo-cuvinte, care sunau asemănătoare cu cele din limba franceză dar fără nicio semnificaţie, cum ar fi "vapagne" sau "chansette".
Primul subgrup a fost format din copii născuţi şi crescuţi în familii francofone, care nu au auzit şi nici nu au învăţat chineza.
Al doilea subgrup a constat din copii chinezi care vorbeau fluent limba franceză înainte de vârsta de 3 ani.
Cel de-al treilea subgrup a fost format din copii adoptaţi din China înainte de vârsta de 3 ani de familii care nu vorbeau decât limba franceză. După ce au fost adoptaţi, aceşti copii nici nu au mai auzit, nici nu au mai vorbit limba chineză.
"Am folosit pseudo-cuvinte franţuzeşti pentru a studia modul în care creierul procesează sunetele unei limbi vorbite curent în funcţie de limbile auzite după naştere" dar fără să intervină alte caracteristici ale limbii, cum ar fi sensul, a declarat pentru AFP Lara Pierce, psiholog la Universitatea McGill din Montreal şi co-autor al studiului.