Programele școlare sunt prea încărcate. Temele, sursă de stres pentru elevi
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ a realizat un sondaj ce dezvăluie faptul că programele școlare sunt prea încărcate. Mai mult, acestea nu sunt corelate cu cerințele de pe piața muncii.
12 Noiembrie 2018, 18:16
De asemenea, respondenţii sondajului susţin că unităţile de învăţământ au nevoie de multe dotări.
“Concluziile sondajului arată: unităţile de învăţământ au nevoie de dotări, iar programele şcolare trebuie schimbate, întrucât nu sunt corelate cu cerinţele de pe piaţa muncii şi nici cu nevoile sociale. Temele constituie un factor de stres, iar mulţi consideră că ar trebui înlocuite cu activităţi practice”, se arată în raportul sondajului realizat de FSLI, citat de MEDIAFAX.
90,2% din respondenţi consideră că programele școlare nu sunt adaptate cerinţelor de pe piaţa muncii.
Participanții la acest sondaj de opinie susțin că ar trebui să se introducă matrii noi. Au fost numite: educație pentru sănătate, educație sexuală, antreprenoriat, public speaking, educație financiară, dezvoltare personală sau gestionarea emoțiilor.
“Nu disciplinele sunt o problemă, ci programele şcolare, gradul de dotare a unităţilor şcolare cu materiale didactice tehnologizate. Se predă TIC fără calculatoare. Educaţia tehnologică nu are legătură cu activitatea practică. Schimbarea denumirilor unor discipline sau cosmetizarea altora, fără schimbarea strategiilor de predare-învăţare, nu rezolvă situaţia adaptării copiilor la cerinţele societăţii”, a spus unul dintre respondenţi.
70% dintre participanţii la sondaj susţin că unităţile de învăţământ nu sunt dotate corespunzător.
Aproximativ 60% spun că sunt prea mulţi elevi într-o clasă. Aproximativ 60 la sută dintre cei care au răspuns sondajului de opinie susțin că nu au beneficiat de lecții predate cu ajutorul tehnologiei moderne.
Citeste continuarea pe CLUJMANIFEST