Dublu standard aplicat produselor alimentare
Produsele cu dublu standard de calitate nu sunt percepute diferit de consumatorii europeni, inclusiv de către cei din România, dacă aceştia nu au informaţii cu privire la ţara de destinaţie a produselor respective.
Articol de Robina Cornaciu, 14 Februarie 2024, 12:19
Dacă se cunosc însă pentru ce pieţe au fost fabricate, percepţia lor în mare parte din cazuri se modifică.Un raport al Comisiei Europene realizat in 2021 arata că: o treime din produsele cu ambalaje identice sau similare în întreaga UE aveau o compoziţie diferită.
„Vânzarea produselor cu dublu standard de calitate e interzisă, cu unele excepții. În plus, magazinele online sunt obligate să ia măsuri astfel încât recenziile pentru produsele pe care le vând să fie autentice și să nu înşele potenţialii clienţi.
Dublul standard a fost inclus în categoria practicilor comerciale înșelătoare și se sancționează cu amendă.
Comercianții vor putea însă să vândă aceleași produse care au compoziție diferită numai dacă există un motiv întemeiat. În aceste situații, trebuie să informeze clienții”, a declarat la Radio România Antena Satelor, conf. univ. dr. Costel Stanciu, președintele Asociației Pro Consumatori din România.
Pentru a combate fenomenul dublului standard, reprezentanții Autorității pentru Protecția Consumatorilor consideră că sunt necesare și alte măsuri la nivel european.
“Sunt reguli noi și în comerțul online. De exemplu, site-urile sunt obligate să ofere acces consumatorilor la toate recenziile și să se asigure că acestea nu sunt false”, a mai precizat conf. univ. dr. Costel Stanciu, președintele Asociației Pro Consumatori din România.