-

Peste 50% din consumatorii casnici de energie electrică din România ar putea fi încadraţi în categoria consumatorilor vulnerabili.

Însă clasa politică din ţara noastră nu a reglementat nici până acum modul în care ei pot beneficia de diverse ajutoare, conform recomandărilor europene. Subiectul este cu atât mai important, cu cât există o relaţie strânsă între consumatorul vulnerabil şi liberalizarea pieţei de energie.
Reporter: Conform statisticilor furnizate de Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie, pe piaţa din România există peste 8.700.000 de clienţi casnici, din care aproape 4.600.000 au un consum mediu de 55 de kw pe lună, ce pot fi încadraţi drept consumatori vulnerabili. Reprezentanţii ANRE afirmă însă că din păcate, legislaţia privind acest tip de consumatori şi modul în care el poate beneficia de ajutor la factură este încă pe masa Guvernului, iar termenul pentru definitivarea ei este de-abia în septembrie anul acesta. În mod normal, statutul consumatorului vulnerabil ar fi trebuit clarificat înainte de liberalizarea pieţei de energie, la 1 ianuarie 2021. Cel puţin aşa recomanda Comisia Europeană - şi asta, pentru că orice liberalizare aduce cu sine fluctuaţii şi după cum am văzut, facturi mai mari. Ori aplicabilitatea legislaţiei pentru consumatorul vulnerabil ar fi trebuit să îl protejeze financiar pe acesta tocmai de aceste fluctuaţii sau de mărirea preţurilor. În acest moment, proiectul a fost definitivat la Ministerul Muncii, după discuţii cu sindicatele şi se află în avizare la alte ministere, unde poate suferi şi alte modificări.

RADOR
Foto: Pixabay

Save
Cookies - preferințele utilizatorului
Folosim cookie-uri pentru a vă asigura că veți obține cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Dacă refuzați utilizarea cookie-urilor, este posibil ca acest site să nu funcționeze conform așteptărilor.
Accept
Nu accept
Află mai multe
Functional
Instrumente utilizate pentru a vă oferi mai multe funcții atunci când navigați pe site, acestea pot include partajarea socială.
PHP.net
Accept
Nu accept
Marketing
Set de tehnici care au ca obiect strategia comercială și în special studiul pieței.
Facebook
Accept
Nu accept
Vot
Vot
Accept
Nu accept