A fost descoperit secretul longevităţii copacului de Ginkgo Biloba

Oamenii de ştiinţă au declarat că au descoperit secretul longevităţii copacului de Ginkgo Biloba, care poate trăi mai mult de 1000 de ani.

Planta este originară din China şi este utilizată în diverse feluri în medicina tradiţională şi ca sursă de hrană.

Un studiu efectuat pe specimene cu vârste între 15 şi 660 ani a dezvăluit unele dintre secretele vieţii îndelungate şi sănătoase a copacului.

Cercetătorii afirmă că lemnul copacului conţine substanţe chimice naturale care îl protejează împotriva bolilor şi a problemelor de mediu, printre care şi seceta. Spre deosebire de alte plante, copacul nu este programat genetic să se degradeze la bătrâneţe.

Cercetătorii presupun că situaţia este similară în cazul altor copaci cu viaţă lungă, printre care Sequoia gigantică, care poate trăi până la două milenii.

Foto: pixabay.com